aku ingin BERKATA bukan MERAPU

selamat datang.

tq pade sape yang sudi melawat. and tq jugak pade sape yang sudi same-same merapu.

xpe..rapukan je ape-ape yang anda rase nak rapu.

ape entah aku merapu nih...hemm..ok lah..pendek kate..anda bebas komen ape-ape disini.

=)

=)

komen la skali. Komen anda banyak membantu untuk daku meng-imprvkan skill yang tak seberapa nih.

Saya ada gaya baru,setiap entry baru EVK akan ada lagu tema tersendiri. So kalau nak lebih feeeeelll..boleh dengar sambil baca..okeh...semoga terhibur =)

SENYUMLAH UNTUKKU SAYANG ==) 15 DIS

EVK 24 ==) 19DIS

EVK 25 ==) 22 DIS

EVK 26 ==) 24 DIS

EVK 27 ==) 29 DIS





Tuesday, November 24, 2009

KEPAYAAN 2

“ish..setiap kali mesti macam nih. aku jugak yang susah.”

Reen membebel sorang-sorang sambil terjungkit-jungkit. Akhirnya, dia dah give up. Memang terpaksa. Ditoleh kebelakang,takde orang. Cantek! Panjat!

“siapelah yang selalu baik hati campak bola nih kat tempat bukan main tinggi ni,ingat perempuan kat sini semua tinggi-tinggi ke?”

3 biji bola yang berada didalam jaring dicapainya. Sambil menarik jaring,

“makkk..”

pap!

Huh, nasib baik cantik punya landing.
Mata yang dipejam rapat tadi terbeliak terus bila tiba-tiba terasa bulu tengkuknya meremang. Makhluk didepan hanya tersenyum. Aku yang memandang tepat keanak matanya dah rasa macam mayat hidup.

“oppss..sori” hanya itu yang terkeluar dari mulutnya.

Sekali memang cantek punya landing lah,disambut oleh prince charming lagi..huwaaaa.

“ok?” dia bertanya.

Reen hanya mengangguk. Tanpa membuang masa lagi,dia menarik bib merah serta biru diatas rak dan menuju ke pintu.


“Ereena!”

“hah?” tersentak dia. Dia panggil aku ke?dia memandang kebelakang.

“hati-hati.”

Lelaki itu mengukir senyuman buatnya. Tetapi pipinya terlalu ketat untuk membalas. Dia terus meninggalkan stor alatan sukan itu dengan seribu persoalan.


Manakala Bad yang memerhati kelibat Ereena yang menjauh tersenyum sendiri. Rasa macam nak jerit je ‘ko tau tak aku suka kau?’. Tapi itu sudah lebih..hehehe.


===================

“Kau yakin ke Bad kau nak jumpa dia sendiri?” Zarl dah was-was dengan idea Bad. Bad hanya mengangguk.

“anda tekad?”

“ye lah wey. Sampai bila aku nak sorok-sorok macam ni?”

“ha..tu ha dia. Dia sorang-sorang tu. Ape lagi Bad.” Mereka sama-sama memandang kearah Ereena.



“Ereena!”

“yup?”

Ereena berpaling kearah suara yang memanggil.
Gulp..
‘mamat nih. Dia nak apa ni.’

Bad menghampiri Ereena dengan gaya machonya, ‘cantik punya port lah..takde orang’ dia tersenyum.

“untuk awak”

bungkusan yang berbalut cantik itu dihulurkan kepada Ereena. Ereena dah blurr. Kenapa dengan mamat ni. sihat ke tak?ke nak buat dajal dekat aku? geng PAYA ni bukan boleh percaya sangat.

“ambil la. Saya ikhlas bagi awak.” Ereena teragak-agak untuk menyambut.

“kenapa?”

“awak nak kawan dengan saya tak?”

“hah?”

poyo gila soalan. Aku pulak yang nak kawan dengan dia. Memang terserlah lah kepoyoan nya. Bad masih menunggu jawapan dari gadis itu.

“taknak” Ereena terus berlalu meninggalkan Bad.

“Ereena!tunggu..” Ereena berhenti lagi.

“saya suka awak. Kalau awak sudi,Saya nak kawan dengan awak dan kenal awak dengan lebih rapat”
~‘gila ayat aku... hilang habis poyo’


====================

“siti,kau kenal tak budak-budak PAYA tu?”

matanya masih melekat pada persamaan E=MC² yang ditulisnya.

“kenape?”

siti bergerak kemeja Zila disebelah untuk mengambil buku rujukan,susah tengok buku teks nih,rungutnya didalam hati.

“saje tanye”.

“aku tau..ko memang dah betul-betul sangkut kat salah seorang ahli kumpulan tu kan?”

Siti dah memanggung kepala menatap wajah Ereena yang nyata sudah merona merah.

“ape ko merepek ni” dia cuba menyangkal.

“tak payah lah Reen. Aku dah tau semuanya..hahaha..sebab tu lah aku tanpa ragu-ragu usik kau.”


Siti tersenyum memikirkan mulutnya yang sememangnya gatal mengusik Ereena dengan Bad.


“sekali tengok kau tak kesah pun aku cakap dia buah hati kau..haha..”

“dah tu..kau nak suruh aku stapler ke mulut kau tu nak suruh kau diam? Lagipun aku tak kisah sebab kau usik aku pun bila kita berdua je” Ereena cuba membela dirinya.

“kau ade ape-ape ek dengan dia??”

“mane ade..”

“cerita je lah..dengan aku pun nak malu-malu” Siti sudah memulakan tugasnya.

“nak cerita ape?mana ade ape-ape”

“ok-ok..macam nih..macam mana first time kau jumpe dengan Bad?” Ereena memandang kewajah Siti..heh..tau-tau je dia nih.

“cepatlah! Aku dengar nih”


Ereena menjeling siti didepannya. Dipandang sekeliling,tak ramai dalam kelas,kalau nak cerita sekarang pun ok jugak.

“kau ingat tak masa mula-mula aku pindah sini dulu?dalam 3minggu lepas daftar tu,aku sakit kaki kan?”

“hmm..”Siti cuba mengingati sambil kepalanya terhangguk-hangguk.

“yang kau sakit kaki sampai tak boleh pergi training tu?”

“yup..”

“sampai diorang bengang kat kau tu?”

“hah?zaman bila pulak nih?” kini giliran Reen pulak mengerutkan dahi.

“yelah..dah kau pergi training 2 kali je,pastu mc pastu elok pulak dengan tiba-tiba jadi captain..mana tak bengang diorang tu,dah lah baru masuk.”


Ereena hanya menggeleng kepala. Siti pula sudah tersengeh.

“tapi lepas diorang tengok kau main,baru diorang tau, kenapa cikgu Wan beriya sangat nak kau jadi captain, wakil negeri lah kata kan...memang hebat”


Ereena hanya membisu. Suasana senyap sekejap.

“eh..cerita lah..”

“hah..ingatkan kau yang nak bercerita tadi” siti menjuihkan bibirnya,kena seketul.

“kau tau kenape aku boleh cedera sampai jalan senget-senget 2 minggu?” siti menggeleng.

“semuanya sebab aku accident dengan Bad”

“hah???what?? Macam mana boleh accident?kau accident dengan ape?”
Siti sudah melopong. Terkejut beruk dia mendengar akan kata-kata Ereena itu.

“masa tu aku tengah rush nak pergi ambik kasut sukan tertinggal dalam kelas..elok pulak tu bila sampai dekat simpang 4 tepi kelas Amanah tu,dengan tiba-tiba dia pun tengah lari masa tu dari sebelah sana,dua-dua tak nampak. Ape lagi,masing-masing tak sempat nak break la.”

“pastu..pastu? hmm..romantiknya cerita..” dia dah tak sabar-sabar nak tahu ni.

“romantik? Euuuww..pleaselah..sakit ade lah wey..time tu aku rasa macam nak nangis jer,dah merah padam muka aku tahan sakit..”

“abes tu?si bad tu?”

“dia pun sakit jugak kot..kalo tak salah aku,dia tak beraksi pun dalam tournament antara daerah haritu..jadi reserve je” siti dah ternganga

“owh..patutlah kecoh time tu kata hero ragbi kita tu tak bagi sumbangan langsung masa tournament tu..rupa-rupanya excident berlangor dengan captain netball.”

Dia dah tergelak besar,Ereena pulak masam mencuka

“sedapnya mulut kau..bukan main lagi nowh..?hurm?sakan..”

“ok..ok..teruskan..” siti cuba menahan tawanya.

“that’s all”

“hah?itu jer? Takde pun part asmara loka.”

“sitiiiii!!!!” dengan tangan tangan sekali gerak.

“hahaha..ok..ok..freeze”

~eh..boleh pulak..

“so sekarang ni..?” Ereena mengangkat kening,tidak memahami persoalan yang diutarakan.

“yelah. Maksud aku, macam mana perhubungan kau dengan dia sekarang?”

‘aku sebenarnya dah tersentuh dengan sikap prihatin dia masa tu siti,aku rasa aku dah terjatuh hati dekat dia,wahai QZAN ku’

“tak ada apa-apa pun”

“yelah tu.”

=====================

“library ,my princess?”

Siti dan Ereena yang ingin melangkah keluar dari kelas tersentak seketika. Ereena kemudian tersenyum dan mengangguk.

“silakan”

Bad memberi isyarat supaya Ereena bergerak dahulu dengan penuh gentleman. Ereena hanya mengikut. Manakala Zarl,Sam dan Siti sudah ternganga melihat perlakuan Bad. Kurang percaya dengan apa yang dilihat.

Bukan sekadar mereka yang kurang percaya, bahkan seluruh penghuni kelas Siti itu turut sama ternganga.

“tutup lah mulut tu makcik oi” Sam menegur Siti dan bergerak menyaingi Zarl.

“woi!! Tahun bila aku angkat kau jadi anak sedara tiri aku hah?”


Dia juga turut mengatur langkah untuk menyaingi mereka. Sungguh tidah disangka itulah dia insan yang bernama Tengku Hafizan Iftihan a.k.a QZAN yang sememangnya seorang taiko kumpulan PAYA atau maksud sebenarnya POYO!


~ THE END ~

1 comment:

Anonymous said...

sambung la cte ni jd novel lg best