aku ingin BERKATA bukan MERAPU

selamat datang.

tq pade sape yang sudi melawat. and tq jugak pade sape yang sudi same-same merapu.

xpe..rapukan je ape-ape yang anda rase nak rapu.

ape entah aku merapu nih...hemm..ok lah..pendek kate..anda bebas komen ape-ape disini.

=)

=)

komen la skali. Komen anda banyak membantu untuk daku meng-imprvkan skill yang tak seberapa nih.

Saya ada gaya baru,setiap entry baru EVK akan ada lagu tema tersendiri. So kalau nak lebih feeeeelll..boleh dengar sambil baca..okeh...semoga terhibur =)

SENYUMLAH UNTUKKU SAYANG ==) 15 DIS

EVK 24 ==) 19DIS

EVK 25 ==) 22 DIS

EVK 26 ==) 24 DIS

EVK 27 ==) 29 DIS





Thursday, August 6, 2009

EGOKU vs KASIHNYA 7

Aku buat muka orientasi(muka boring+tension+malas..sebab tak kenal orang) yer!!!aku tak kenal dia..kalo aku terserempak tepi jalan memang aku tak kenal..terang lagi bersuluh. Menyampahlah!!suke lah tu tunjuk muka setengah sen dia..ingat macho la tu?huh..pigiiii dah..geli ketiak aku woi...huerrrkk! Nyesal...ingatkan mama dengan abah yang antar aku balik..rupenye dia..huh..

-----
“erm..mama,bila kite nak balik perak?”
dengan beraninya aku bersuara dengan tidak lantangnya dimeja makan yang sememangnya semua orang ‘kenamaan’ ade, mama,abah,ibu dan ayah..eh..seketul lagi..erm..my BELOVED HUBBY..err..Sumua mata pandang aku..aku nak buat ape ni..nak senyum ke??elok je aku rase otot otot kat pipi aku nih macam nak kendur...aku terperasanlah pulak sepasang mata(macam mata penjenayah..pembunuh)tepat pandang kat aku..aku cuba nak pandang..nak tunjuk aku nih berani lah konon..walaupon aku tak penah sucsess..kot-kotlah kali ni berjaye...mula! tuuuuuuuuuuuuuut...ceh..hampagas betul..huhu..dah agak dah..mesti fail..tak sampai 2 saat aku dah ngaku kalah..kenapelah pandangan dia nih tajam giler..tembus la beb biji mate aku ni kalo ko tenung aku camtu..eh jap..asal pulak ko nak tenung aku cam gitu..aku bukan tanya kau pon..aku tanya mak aku lah..sebok jer!!

Punyalah semangat aku bagi alasan kenape nak balik awal..yelah..sem baru dah nak mula,of coz la aku nak packing barang-barang aku yang bertimbun banyak tu plus banyak lagi yang nak dibeli. Tengok-tengok,jelingan manja dari mama yang aku terima. Dengan ibu pun aku kena bagi keterangan lanjut,yelah..takut dia terase dengan aku..walaupon aku tak berapa ingat cerita dulu-dulu,tapi bila aku tengok gambar-gambar yang ibu simpan dan kasih sayang yang ibu curahkan,aku jadi sedih..aku nampak betapa ibu sayangkan aku..ibu...ira pun sayang ibu macam mama jugak....tapi anak ibu tu...ee.. terbantut la sikit. Alasan tu je yang aku rase sesuai buat masa ni untuk aku menjauhkan diri dari ‘penjenayah’ yang tidak dikehendaki itu..muehehe. Dah 2 hari duk sini,aku tak pernah lagi cakap dengan dia..takper..main tarik tali,menyampah mahu memulakan?aku pun menyampah..lagi aku suka dengan situasi camni ade lah..haha..takderlah susah maner pun life ni..dalam masa beberape bulan lagi..kita ‘clash’!!hehe..tak sabarnya.

----
Agak lama merapu,akhirnya ira shazira tertidur..dan tersedar bila kereta yang dipandu khairul berhenti. Ditenyeh mata dan mulutnya..kot-kot la ade air liur basi..pusing kiri,pusing kanan...aik???dah sampai dah istana indah tempatku menginap?aku pandang kanan...dia tengok aku..kosong...then dia terus keluar..ape lagi..aku pun keluar la jugak,takkan nak tunggu dalam tu lagi..coz inilah masa yang aku nanti-nantikan..bebas!!!hehehe.dia angkat beg aku..muka dia??hurm..tak sabar jugak kot..hehehe..tak sabar nak tengok aku lesap dari pandangan mata dia lah tu..aku pun ape lagi..angkat beg..get..set..go!
“ira..”
“hah?”..ish..kacau daun betollah..aku pusing belakang,nampaklah muka dia..hurm..camni ker muka orang tak sabar??ek??cam tak kena topik je..ni nak cakap ape nih?aku dah tak sabar nak wat pecutan ni. Dia tengok aku,aku tunduk..aku memang geram betollah..aku paling lemah kalo nak bertentang mata dengan orang.huh..yang dia ni pun..tak payah lah tenung aku cam gitu sekali..ish..cuak rase,dah la depan kolej..camne kalo insan-insan yang hampagas nampak aku kat sini..hancus aku.
“ira...”
aku angkat muka,malu..kenape tetibe aku jadi camni nih..ayu la pulak raser.

No comments: