aku ingin BERKATA bukan MERAPU

selamat datang.

tq pade sape yang sudi melawat. and tq jugak pade sape yang sudi same-same merapu.

xpe..rapukan je ape-ape yang anda rase nak rapu.

ape entah aku merapu nih...hemm..ok lah..pendek kate..anda bebas komen ape-ape disini.

=)

=)

komen la skali. Komen anda banyak membantu untuk daku meng-imprvkan skill yang tak seberapa nih.

Saya ada gaya baru,setiap entry baru EVK akan ada lagu tema tersendiri. So kalau nak lebih feeeeelll..boleh dengar sambil baca..okeh...semoga terhibur =)

SENYUMLAH UNTUKKU SAYANG ==) 15 DIS

EVK 24 ==) 19DIS

EVK 25 ==) 22 DIS

EVK 26 ==) 24 DIS

EVK 27 ==) 29 DIS





Thursday, July 30, 2009

EGOKU vs KASIHNYA 1

P/s:setelah lama aku berfikir,akhirnya..aku post jugak cerita nih kat blog ni..yup..betul kate kawan aku..cerita ni,aku yang buat,blog ni,aku punya..so,up 2 me...tenkiu la kat syida n mali coz bg pinjam nama korang..hehehe..nama je..tak de yang lebih.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
EGOKU vs KASIHNYA 1
___________________


Yahooo..akhirnya aku dah habis berjuang..moh pulang ke desa..aha..malas nak pikir sape yang menang..lecturer atau aku yang menang..yang penting aku nak balik..haha..otak pun dah letih ni..tapi bile pikir balik aku nak pergi enjoy dengan diorang dulu..uh bestnyer..peneng...tunggu kepulanganku..


“Assalamualaikum..mama..ira dah habis exam..tengah bersiap ni ..ngemas-ngemas beg..” “waalaikummussalam..macam mane..ok?”..
“owh..soklan cepumas..mama nak dengar jugak ke jawapan ira?hehehe..tak yahlah kot..ma..ira naik bus pukul 9 pagi esok..”
“yelah..hati-hati yer..ade pepe hal call mama”
“okeh ma..saaayang ma...kiter jumper beberape hari lagi ek”
“eh..nanti da sampai call mama..nak pergi berape hari ni?”
“2 3 hari je kot..cukup dah tu nak lepas rindu..hehe”


Chaiyok..mengemas kiter mengemas..dahlah nak kene kemas sampai licin..gayer macam taknak bagi aku duduk sini dah sem depan..huh..susahnyer..aku ni dahlah banyak bantal..bantal kaki,bantal tengkuk,peluk,tangan,bucuk,wangi sumer ader..ish..taktau nak campak maner ni..sumbat jer..malam ni clebrate dulu dengan diorang kat cni...

“woi..amboi..da berkelah tak ajak aku..kureng punyer rummate and rummate angkat aku nih..”
“oih..rilex la shaz..hang serabut sangat tadi..kami makan dulu..dah siap belum ngemas?aku sampai takleh nak lalu dalam bilik tu..dah macam hang sorang je duk dalam bilik tu”
“entah..tempat tido aku yang kat bawah tu pun cnfem penuh ngan barang2 ko kan?”hahaha..rummateku,mali n rummate angkatku,shida(walaupn biliknyer just kat depan bilikku..sentiase menumpang kasih dibilikku kerna rummatenyer lari)..sesuki lutut diorang jer gelakkan aku..
“okeh..korang malam ni tido lua!!” Alamak,merajuk pulak makcik bedah ni..
“maner ade..ok bace doa makan..sape nak jadi imam ni?aku belum baligh..heheeh..korang naik bus kul bape esok?kite keluar sama-sama ek..aku kekurangan keberanian la..dah ditelan paper calculus tadi..”
“ok jer..aku pukul 9.30..ko mali”
“aku...hehee” alamak lupe..makcik ni abang sayang dier mai ambik..

hum..kan best kalo der pakcik maner maner sesat datang ambik aku..aa..tak yah aku susah2 nak pergi pudu tu..huhu..bile entah nak jumper si dier tu..hikhik..lebih2nyer berangan..
“oit shaz..tepon ko..amboi..ingat pasal paper calculus tadi ke?”
“ha?haah la sangat..tak kuase aku..helo..mama..kenape ma?ape ma?balik rumah dulu?ira kan dah beli tiket nak balik peneng..hah?gi dengan mama?abah sekali?ngape ni?nak gi mane ni?umm..ok..”
“kenape shaz?”
“entah..mak aku suruh balik rumah dulu..pastu baru aku pergi peneng..parents aku nak gi saner jugak..nak pergi rumah saper entah..cammaner ni?aku dah buat muka seposen..tak boleh la aku berseronok sehabis gile kat saner..kene la jadi waras bile parents aku ader..tak leh la wat aksi gile yang ala ala boleh kene tangkap masuk tanjung pulasan..huhu..aku nak wat reunion... walaupun 4orang jew..kang masuk mak ayah aku..huhu..camne sih..

--------------------------------------
P.PINANG

“Ira..nilah makcik zaliah..ira ingat tak?dulu mase kite duduk kat sg.ara dulu sebelum kiter pindah perak..yang duk sebelah rumah kite tu..ingat tak?selalu bawak ira gi jalan2”.. alamak..saper pulak nih..otak aku limited la..camner aku nak ingat..mase kecik2 dulu..budak2 sekolah menengah pun kire nasib baik je yang aku ingat tu.. aku sengih bagi cnfdent ckit nak jawab..kang kalo aku tak senyum..lagi bertambah sakit makcik ni..hehee
“owh..ingat..k o t..hehe..makcik ape kabar?”alamak shaz..ngape ko tanyer lagi..dah nampak dier duk terlentang atas katil ko boleh tanyer lagi.

.rilex2..umm..cover2..hehe..senyum..tambah gule cikit..ok..huh..
aku nak keluar nih..jumpe diorang..camner nak cakap kat ma ni..amboi..sakannyer ma sembang..umm..leh kalah team aku yang nak jumper satgi nih..
“ira..nape nih senyap..hum..tu..tepon da bunyi2 tu..diorang dah sampai ke?”
“ye ma..”
“ira nak keluaq yo? Bleh suruh abang rul antaq” ngan menuturkan loghat utare makcik tu senyum,nasib baik aku paham...ish..tapi ngape aku rase macam pelik jer style die senyum..pelik2..mungkin sebab dier sakit kot..tu yang macam terlebih gule batu tu gayernye..
“emm..tak pelah makcik..ira boleh pergi sendiri..lagipun ira biase jugak dengan tempat2 kat sini..ingat lagi rasernye” senyum yer shaz..jangan kurangkan kemanisannyer..takper..tak kene kencing manisnyer..

okeh..berciap nak berangkat dari zon yang tidak keruan ini..naik kebas pipi aku duk senyum je kerje..macam kerang busuk je raser..sengih je..huh..
okeh shaz..mane hensetmu..purse..handbeg..tudung ok?baju?..okeh..

“da siap?jom!” oh! mak engkau jangan melompat!..huh..saper nih..suare kalah suare lembu nih..garaunyer mak oi..dier cakap ngan aku ker? Saper nih? Bile dier masuk?ngape suare die camtu?dier makan aper?wat xcersise anak tekak berape kali seminggu nih?..shaz..ngape ko mengelamun nih..tutup mulut la..huh..

“ira..pergilah..abang rul dah tunggu tu..” hah??sape?abang mane nih?bile tahta aku sebagai anak sulung diturunkan nih??mama..sampai hati..hehehe..
“ape ma?”
“tu..abang rul dah tunggu kamu tu..pegilah..jage diri elok2..kirim salam kat diorang nanti”
“ha..ok..eh jap..sape tunggu ira tadi?”
“abangg rul lah..yang tadi tu..” sape tu?mama..ira taknak mati lagi..ngape ma boleh caye kat orang tak dikenali suruh anta ira...maaaaa..
“ira takut ma..ira tak kenal pun dier..ira pergi naik bus jelah”
“lah..awat pulak nak takut..tu kan abang rul..anak makcik..tak aper..ira pi ngan dier jer yer..”tambah si makcik tu..huu..takkan aku sesuke kaki aku je nak ikut dier..die tak pelawe aku pun..dah tu..aku tak kenal pulak tu..baik aku ikut anney yang jage gate kat sekolah tadika aku dulu..

hukhuk..camner nih..ish..kaki nih..rilex2 dier jew nak ikut pakcik tu..dah la tak kenal..kang dier bawak lari kang..huu..ma..maafkan ira kalo ape2 jadi kat ira nanti..abah..doakan roh ira berbahagia disaner..ira wakafkan sumer bantal2 ira kat saper-saper yang teringin..huu..

-----------------

Dalam kerete..huh..senyap jew..bukan shaz ni kalo senyap camni..tapi aku tak boleh nak bukak mulut..entah saper letak gam entah..
“nak gi maner nih?”
“disneyland!..eh..eh..bukan..bukan..emm..maner ek?” ape aku nih..ish..wat malu je.. hish ngape kalo dier nih cakap selalu bagi aku terkejut..ape die nih dah bunuh berape orang r ngan suare die tu? Kat ner ek?dulu time outing main naik jer bus yang tulis tempat tu..ape ek name tempat tu..cepat shaz pikir..dah..die jeling aku pulak..sah..dier nih penah bunuh orang nih..
“ha..peneng mega mall” heheh..skema nye rase..kalo diorang tau nih mesti bantai gelak..nak wat camner..aku xingat r panggil tempat tu ape..skema pun skema la..tapi pakcik sebelah nih tak sengih pun..ok la kot.

Dah sampai..a..tak sabarnyer nak jumpe diorang..yezza..akirnyer..aku berpijak kembali ke tempat nih..okeh..cepat turun..cari diorang..

“nanti nak balik call”
sambil wat muker pembunuh yang kejam..tambahan..suare sekali..nasib baik aku tak terkejut lagi skali..aku wat bodo jer,bukak pintu,hee..rase macam nak melompat jer keluar dari kereta nih..seronok sangat..tapi..disebabkan aku tersedar aku nih pompuan,sabar ek..gune pintu dengan sebaik2nyer..tutup..eh nanti dulu..
“time kasih pakcik..alamak..ops..” tutup pintu cepat..huh..nak wat camner..dah terbiase cakap macam tu kat pakcik drebar bus yang selalu aku sewe setiap hari gi fakulti..nasib badan ko lah si suare garau..

1 comment:

haz yg cute... said...

ala cik kak!
ko ni leh plak benti tlis kt tmpt yg syok..
huhuhu..
pat2 wat smbgn cite 2..(>_<)v