aku ingin BERKATA bukan MERAPU

selamat datang.

tq pade sape yang sudi melawat. and tq jugak pade sape yang sudi same-same merapu.

xpe..rapukan je ape-ape yang anda rase nak rapu.

ape entah aku merapu nih...hemm..ok lah..pendek kate..anda bebas komen ape-ape disini.

=)

=)

komen la skali. Komen anda banyak membantu untuk daku meng-imprvkan skill yang tak seberapa nih.

Saya ada gaya baru,setiap entry baru EVK akan ada lagu tema tersendiri. So kalau nak lebih feeeeelll..boleh dengar sambil baca..okeh...semoga terhibur =)

SENYUMLAH UNTUKKU SAYANG ==) 15 DIS

EVK 24 ==) 19DIS

EVK 25 ==) 22 DIS

EVK 26 ==) 24 DIS

EVK 27 ==) 29 DIS





Thursday, August 6, 2009

EGOKU vs KASIHNYA 2

Maner diorang nih..kata tunggu dekat kfc..batang hidung pun tak nampak..batang leher ayam aku nampak la...


“cassss...!!!”


Alamak..ini nak buat anncment pengenalan name aku ke?diorang nih..tak berubah..
ceh..gayer macamlah aku ni barubah je..hehehe..

aku lambai tangan..akhirnyer..berkumpullah keempt-empat ahli kumpulan MPR – my physical romance@minah paling riuh yang ditubuhkan di kmpp@matrix peneng..kikiki..

kitorang makan..gelak..makan..gelak..sembang..gelak....sembang..gelak...hehe..macam tak berape betol la sikit..sumer cerite terbukak ..


lia dah couple dah dengan mamat yang dier duk usher-usha time kat kmpp dulu,zaf..teringat dulu cammaner geng-geng kitorang nih sanggup datang awal kelas tutorial chemistry walaupun itu benda paling susah nak buat..

tapi kitorang sanggup coz nak bagi support kat lia coz..dier boleh usher budak tu time tu..hehehe..

ifa pulak..humm..stili ngan cik abang dier..farah..still macam dulu,relex je..hikhik..aku..

“shaz..ari tu zaf cakap die ade jumpe khusyairi..”

dup!..jantung ku mengelepar..ala-ala nangke busuk jatuh dalam tasik..

~khusyairi?

..ish..jaganlah sebut name dier..tak keruan aku..

“kenape?” ceh tanyer jugak tu..

“tak de pape..hehehe..rindu lagi ek kat dier?”..tuuutttt...

yer ker?..cepat shaz jawab..

“nak aku jawabkan ker shaz?”

farah dah menyampuk..taulah dier tau sumer citer pasal aku..janganlah nak kecoh 1 kfc nih kak farah oi..
aku pijak kaki dier..hum..ambik ko..dah lame aku tak practic bende nih..farah senyum sambil cover..sakitlah tu..

“kenapenyer?”

aku wat muker takde perasaan..aku memang terer buat aksi nih..diorg sumer dah senyum-senyum sinis..diorang sumer nih tau ker?aku jeling farah..

“ko bagitau diorang ke”?

aku bisik kat die..dier senyum dan menambahkan lagi kelebaran senyumannyer itu..

“faraaahh!!!”

“alah shaz..rilex la..ngan aku pun hang nak sorok..ni yang tak best nih..kalo farah tak habaq..smpai lor pun aku n lia taktau..kejam noh..tak mau konsi ngan kami..tak pe..sapelah kami ni kan lia?” dah..diorg wat muke pulak..

“wey..takder la..aku segan..la..bukan ade apa-ape pon..”

“ok la tu..bukan senang tau nak dapat camtu pun..ramai lagi geng-geng aku tu yang duk gigit jari jer tengok khusyairi tuh..”.

.humm..aku nak wat aper nih..aku dah agak dah..topik nih wajib nyer keluar sebgai bahan perbahasan MPR..kalo mase kat matrix dulu aku suker..hehehe..
excited abis kalo nampak dier..sekarang..entahlah..kalo boleh..aku malas nak pikir..

“dah la wey..jom gi jalan-jalan..dah lame tak tawaf dalam nih..”

“wokeh..let's go”.



Semua dah dibincangkan..dari hal kat u masing-masing sampailah hal kat matrix dulu..dah disimpulkan kesemuanyer..
tak sedar pun maser berlalu..aku baget nak tido umah ifa..dier yang jadi tuan rumah..kitorang sumer jauh-jauh..hehehe..jauh la jugak..bestnyer bermalam bersame-sama..macam dulu-dulu..hehehe..


tibe2 hensetku menyanyikan lagu ost sassy girl chun hyang..

“hello”

“hello..dah habis belum? Abang duk kat area2 sini je nih..”

alamak saper nih?bile pulak aku ader abang nih? Sah salah number nih..

“maaf encik..salah numbr ni..sayer takder bukak cawangan lagi untuk sape sape jadi abang saye..ok”

aku matikan panggilan..best gak kenakan orang.. hehehe..diorg pandang aku ngan pandangan maut..hehehe..
tau sangat aku..memang suke kenakan orang..tu sikit je tu..belum keluar yang master punyer lagi. Baru betol2 kaw..hehehe..lah..bunyi lagi tepon nih..


“hello..”

“ira dah habis belum!?”

suare macam nak marah je..saper nih..raser macam cakap ngan aku..panggil ira pulak tuh..hish..family aku je tau boleh gune panggilan tu..sesuke dier je..

“sape ni..saye tak kenal awak..salah nmbor ni”

“Ira shazira kan? Abang dah ade kat depan nih..cepat lah turun..dah nak malam nih”
makkk..saper nih..

“encik..encik ni sape?kenape nak suruh saya turun pulak ni?saye tak kenal encik lah..”

aku tengok muke geng2 aku..sumernyer dah tertanyer2..aku geleng je.


“ini pakcik yang awak tumpang naik kereta dier mase datang tadi!”

Allah!...huh..ambik ko shaz..

“err..err..owh..” lidah aku dah wat aerobik 379darjah

“cepat turun!”

“eh nanti..orang tak balik lah...hello..hello..hish..”

ngek la pakcik nih..menyampahnyer aku..dah la selalu bagi aku terkejut!!..dah lah aku tak kenal dier..yang aku tau anak makcik ape tah..tak ingt aku..heeee..

benci..aku nak tido dengan kawan2 aku la..suke2 dier je suruh orang balik..mak aku pun dah bagi izin la..heee..memang ngek r..mentang2 suare dier macam tu..ingat aku takut la tu..huuuu..mama...


“kenape shaz?”

diorang dah pelik dah tengok muke aku kerut2 macam bom dah nak meletup.. aku mendengus..

“xpelah..aku tak jadi tido ngan koranglah malam nih..kite jumpe esok..esok nak gi kolejkan?”diorg angguk..

“kenape?”

“entah..aku punyer drebar dah naik gile..seronok agaknyer jadi drebar aku ni..”

“drebar?sejak bile pulak ko ade drebar ni?”

“sejak pagi tadi..oklah..kite jumpe esok ye?..tak aper... kite ader 2 hari lagi kan?”

aku cube senyum..kesian geng2 aku,takberape nak jadilah rancangan kitorang malam ni kalo sorang takde..

“sori ek..jumpe esok pukul 9.30pagi kan?kat cafe B ek..aku balik dulu..bye”


-----------------

Huh..nyampah aku pakcik nih..gerammm..on da way aku nak keluar tadi berape kali duk miscall2,tah mane die dapat nombor aku pun taktau..ingat aku ni ape?

sape suruh die beriyer2 sangat nak ambik aku..aku belum lantik dier jadi kuli aku pun lagi..heee..geram..pastu nak wat muke cikadak die..ala2 muke tenuk sembelit pun ade gak..nasib baik aku tengah marah..kalo tak..dah lame aku berguling gelakkan ko..huh..sepanjang jalan senyap sampailah kat rumah..


sampai rumah makcik tu aku terus masuk bilik yang diorang bagi aku sewa..

lepas magrib mama masuk bilik aku..nak korek ceriterlah tu..aku pun dah tak sabar sebenarnye nak share ngan mama ape yang kitorang wat tadi..makan,sembang,windowshopping,gelakkan orang..hehe..

“so tadi ira sembang ape ngan abang rul?”

adush..abang rul mane nih,pakcik tu ke?huh..ini kalah soklan paper calculus yang paling aku takut nih..soklan spesis ape nih?mamaaa..nape tanye soklan nih..


jap..aku de sembang ke?rasenye tak sampai sekilo air liur aku digunakan tadi nak sembang ngan pakcik tu..itupun aku topupkan sikit untuk ngumpat dier dalam hati..hehe..

“ira?”

‘hah?em..ma..nape tanye soklan tu?berape markah ma nak bagi kalo ira jawab?”hehehe..

“alah..mama bukannye ape..saje nak tau..ira dah kenal2 die?”

“ha..ini yang ira nak tanye mama ni,sape dier sebenarnye?ira tak kenallah dier..tadi pun ira dah pertaruhkan nyawa ira tau ikut die,kalo ape2 jadi kat ira sape yang susah?mama dan abah jugak yang susah” aik gelak pulak mama ni..orang serios ni..huu..

“ma..ira serios ni”

“yelah2..mama tau..hemm..ira tak ingat langsung sape dier?” aku geleng

“abang rul tu anak sulung makcik zaliah,yang selalu main dengan ira mase kecik2 dulu tu..ingat tak?”

jap..main ngan aku?main mak mak ke?main anak patung ke?hehehe..lawaknyer bile aku bayang muke tenuk sembelit tu main makmak..hahaha..aku dah sengih2..



“ingt tak?”

“tak kot..mama ni..pader- paderlah..maser kiter pindah pergi perak pun umur ira baru nak masuk 5taun..mane ira nak ingat bende sebelum tu”

mama senyum..ngape ni..tapi tibe2 aku nampak muke mama berubah..air matenye bergenang..

“ma..kenape?” mama pandang tempat lain..

“takde papelah..hum..mama turun dululah..nanti turun tau” aku angguk je..kenape ni..aku musykil nih..takpe..nanti aku siasat..

No comments: