aku ingin BERKATA bukan MERAPU

selamat datang.

tq pade sape yang sudi melawat. and tq jugak pade sape yang sudi same-same merapu.

xpe..rapukan je ape-ape yang anda rase nak rapu.

ape entah aku merapu nih...hemm..ok lah..pendek kate..anda bebas komen ape-ape disini.

=)

=)

komen la skali. Komen anda banyak membantu untuk daku meng-imprvkan skill yang tak seberapa nih.

Saya ada gaya baru,setiap entry baru EVK akan ada lagu tema tersendiri. So kalau nak lebih feeeeelll..boleh dengar sambil baca..okeh...semoga terhibur =)

SENYUMLAH UNTUKKU SAYANG ==) 15 DIS

EVK 24 ==) 19DIS

EVK 25 ==) 22 DIS

EVK 26 ==) 24 DIS

EVK 27 ==) 29 DIS





Thursday, August 6, 2009

EGOKU vs KASIHNYA 8

...Jantung aku dah mengelepar sesangat-sangat dah ni,kalah orang baru abis buat pecutan 100m. Ni nak buat macam dalam drama ker?yelah..bila nak berpisah,mestilah ucapkan kater-kater asmaradona...huwerkkk..geliiiiii!!

Ish..kenapa aku camni nih,melalut tak tentu pasal ni kenaper???..yang dia nih kenapa pulak dah..dah,aku dah tak tahan..
”yer?”aku bersuara..

Dia pandang aku dengan penuh..penuh ape yer?benci?menyampah?curiga?kasihan?bersalah?kasih sayang?nehiii!!!..erm..cepatlah..aku dah panas ni..dah berpeluh-peluh sebab cuak punyer pasal.
“satu lagi beg dekat seat belakang” tuuuuutttt.......menggunakan nada bersahaja plus perli sikit kot dengan bersemahangatnya dia menyatakan hasrat yang berketul dihatinya.
Huh..hampas punyer mamat..benciiii..nak cakap itu jer ker???muka dia memang tak yah tanyer la..memang confrem ketul ais punya bayangan..aku yang dah malu nih apa lagi..bukak pintu,ambik beg aku yang telah menimbulkan syak wasangka aku sendiri,terus berlalu tanpa pandang belakang lagi..lariiiiiiiiii...malu..hukhuk

____________________________________


Sem baru dah pun bermula.
Aku kembali sibuk dengan dunia aku,almaklumlah..aku ni diva..bukan diva dalam u tapi diva dalam bilik jer..jadilah..hehehe.

Dah seminggu aku kat sini..so far...ok lah..aku actually merindui life aku yang sebegini,kawan-kawan aku yang sememangnya gila,rumateku,lecturer(huhuhu..b0leh cayer ker?), dan khusyairi!!yes!!aku memang merindui khusyairi. Tapi dia nun jauh disana..tak aperlah..hanya telepon yang menghubungkan kami.

Titit..tittttt..hensetnya berbunyi..massage!!dengan excitednya dia membuka inboxnya..sudah tentu kekasih hati yang dirindui yang hantar msg ni..hehehe


[ assalamualaikum ]


Lorh..dia ni lagi?walaupun sudah 2 kali usahanya aku gagalkan dengan tidak memberi sebarang respon. Tapi dia mencuba,mencuba lagi dan terus mencuba..sungguh tak mengenal erti putus asa yer? hurm...inilah insan yang kita cari-cari untuk memajukan sukan tanah air...MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA!!!
Huh...shaz ko memang bagus bab-bab merepek nih..hehehe

“Hoi makcik!aper yang hang tersengeh-sengeh macam badak tercekik je aku tengok?”
Entah dari langit keberape entah cik mali ni turun,sesuki lutut dia jer main jerkah-jerkah orang.

“Ko nih!!semput aku dibuatnya..ingatkan siapelah yang menjelma depan aku ni..kot-kotlah putera raje dari aceh ke..tengok-tengok kau..penat aku berangan,alih-alih ko cut macam tu jer..huh”

“Owh..lex la beb..mane aku tau hang tengah berangankan putera dari aceh..ingatkan putera dari bangladesh tadi,kelam semacam je..hehehe..lain kali bagilah lampu merah dulu...eh..ape yang hang merepek-repek tadi ha?aku tengok dah nak jadi macam tunku abdul rahman je tadi..setahu aku..nak sambut merdeka lambat lagi..."

“takdelah..ni ha..manusia mane entah,yang aku citer kat ko aritu..yang hantar msg bagi salam jer kerjenya..”
“ha..ingat..kenape?dia still kacau hang lagi ka?”
“haah,harini dapat satu lagi salam”
“alah..dia nak berkenalan dengan hang lah tu,layan jelah”
“ceh..nak berkenalan ape ke halnya duk bagi salam je kerjanya..dalam seminggu,dah 3 kali dia bagi msg dekat aku..huh..tak kuase aku nak layan..bazir kredit jer..lagipun..dia setakat bagi salam je..takperlu kot aku balas..cukup sekadar aku jawab dalam hati je..kan?”

Cik mali hanya mengelengkan kepalanya sahaja..malas mahu bertekak..baik dia pergi menyembang dengan shida,nak layan si shaz nih..4hari 4malam pun tak habis dia punya loyar buruk..karang aku jugak yang sakit perut gelak dengan lawak spontan minah ni..dia bukan sedar pun yang dia cakap tu lawak-lawak sumernya.


Akhirnya tinggal ira shazira seorang diri dalam bilik ‘tumpangan’ yang sempit yang hanya muat-muat dirinya dan cik mali. Apelagi,bila dah sorang-sorang ni..tangkap cinton ler..duk makan buah berangan lah kerjanya..dalam pada tu terpikir jugak..insan manelah yang sungguh bersemangat waja tapi tak kental langsung..yang selalu menyemak dalam inbox aku nih..

Yerker nak berkenalan dengan aku?kalo betullah...mintak maap yer..saya dah ramai kawan..lagi pun,cikgu sekolah tadika dulu selalu pesan..jangan sembang dengan orang yang tak dikenali,bahaya! hehehe..lagipun, katalah dia ni berminat nak isi borang untuk jadi kekasih aku..pun dah expired..saya dah ader kekasih hati..tawaran dah ditutup..kalo nak jadi yang separuh masa tu maybe..akan tipertimbangkan...heheheh.

Tapi saper yer dia nih?orang kolej ni ker?ker budak budak kelas aku dulu?mane dia dapat no aku ni(soklan cepu gangsa nih..). Ah,lantak ko lah..aku memang tak kuasa nak layan. Suka hati ko lah manusia nak bagi berape banyak salam..ko bagi aku jawab..ape susahnya..assume je aku taknak menunjuk-nunjuk dalam beribadah..hehehe..jawab salam pun ibadah aper..hekhek..sungguh bernas lagi murni alasanmu itu shaz. Tulus dan mulus pulak tu.

No comments: