aku ingin BERKATA bukan MERAPU

selamat datang.

tq pade sape yang sudi melawat. and tq jugak pade sape yang sudi same-same merapu.

xpe..rapukan je ape-ape yang anda rase nak rapu.

ape entah aku merapu nih...hemm..ok lah..pendek kate..anda bebas komen ape-ape disini.

=)

=)

komen la skali. Komen anda banyak membantu untuk daku meng-imprvkan skill yang tak seberapa nih.

Saya ada gaya baru,setiap entry baru EVK akan ada lagu tema tersendiri. So kalau nak lebih feeeeelll..boleh dengar sambil baca..okeh...semoga terhibur =)

SENYUMLAH UNTUKKU SAYANG ==) 15 DIS

EVK 24 ==) 19DIS

EVK 25 ==) 22 DIS

EVK 26 ==) 24 DIS

EVK 27 ==) 29 DIS





Thursday, August 6, 2009

EGOKU vs KASIHNYA 3

Cafe B,kmpp-9am


Time aku sampai sane diorang dah ade,aku senyum.
Aku memang macam ni,kalo dulu bile masuk kuliah selagi tak nampak diorang,selagi tu aku tak boleh nak senyum,masam semacam cuke je.

Nasib baik abah yang hantar pagi ni,kalo tak jenuh aku nak jawab dengan diorang sape yang jadi drebar aku,and nasib baik diorang tak ungkit pasal hal semalam.

Kitorang melawat admin,nak jumpe mentor yang disayangi, En.Hisyam-still solo,lec chemistry..

bile dah jumper mentor,ape lagi,kecoh dibuatnyer admin tu,padahal suare En.Hisyam tak dengar pun,suare saper lagi kalo dah ader team mpr..hehe..

dah jumper lec physics,math, tapi lec chem kitorang ader class plak..so kenalah tunggu dier abis class.

kalo nak tau, kitorang memang dikenali mase dolu dolu..dikenali sebab kecoh sangat, semua benda jadi lawak kalo dapat kat kitaorang..ape lagi..gelak jelah kerjenyer..hehehe.


Kitorang berangkat ke cafe B plak, on the way tu, sambil bergelak ketawe,tibe-tibe aku macam ternampak sesuatu...

eh..bukan,seseorang..terngange mulut aku,

~mak..!!kenape ni,camne leh jadi camnih,kenape aku boleh nampak??


“shaz,kenape ni?ngange jer?ko tengok aper?”

aku tutup mulut..ish,jangan!jangan bagi diorang nampak!!hancus aku kalo diorang nampak.tapi betul ke ape yang aku nampak ni?

“takder pape”

aku tenyeh mate aku.aku pejam jap, hopefully bile aku bukak dier dah tak der kat situ.

Tapi...bile aku bukak mate..hancur!!! aku tengok diorang pulak yang terngange..mate,pandang ke arah yang aku pandang tadi..


“wey,korang nampak tak ape yang aku nampak?”

dengan suare yang kureng pasti ilya bersuare.aku punyer nak cover aku jawab

“ape? Aku nampak ape yang mate aku tengok la,jalan,bangunan,pokok..hehehe”

semua mate pandang kat aku

“shaz!!!” aku wat donno je

“ape,betoi pa aku cakap,pokok...”

“dan khusyairi!!!”

aku diam..mama cammane nih,aku kalo nampak dier tak leh nak kawallah perasaan..mau aku terlompat lompat tambah lagi dapat aura dari diorang ni.


Memang tak salah lagi ape yang aku nampak.

“eh kenape si khusyairi n da geng bleh ader kat sini?”

“entah,dier wat part time kat cni kot,jadi tukang kebun ke,abang cafe ke..”

“mustahil..hensem je aku nampak,datang tengok awek dier kot” awek??dier dah ader awek ke?

“tak kot,mungkin dier kena repeat”

“ish ko nih merapik la, kan dier kat utm”

“btoi gak,tapi kenape ek?”



Apelah korang nih,sah sah lah dier n da geng pun wat rombongan macam kiter,tapi aku diam jer,tak leh nak bukak mulut,aku ketar,dari tadi diorang jer yang duk buat diskusi bertajuk ‘kenape khusyairi disini’.

Aku teruskan perjalananku meredah jalan yang tak berape nak lawa menuju ke cafe,malas duk lame lame kat situ,mau menangis aku karang.



Shaz,relex ok,duduk dulu,ko mesti control,cool,jangan gelabah,walaupun ko excited nampak dier,tapi wat cool je,karang dier perasan pulak.

Aku pandang belakang,lah..diorang still jadi minah pacak kat tepi tiang tu duk ushar geng khusyairi tu,walhal geng tu dah jauh sangat dah,lantak koranglah,aku bangun and menuju ke depan,aku pergi beli air lagi bagus.


Bile aku dah beli,balik tempat duduk aku tadi diorang dah ader kat situ,tengah duk buat muke confius lagi,lawak jugak tengok diorang camtu.

“kenape korang ni?” semue pandang aku

“shaz!!”

tersedak aku..diorang ni nak bunuh aku ker,aku pandang kiri kanan,huh..dahlah tak berape nak ader orang,diorang ni bleh berani nak buat huha huha kat sni,kena halau ngan mak guard karang,baru merempat kat luar pagar

“korang ni kenape?dah tak sayang aku lagi ker? Nak ke tengok aku mati mate terbeliak terkejutkan dek korang?
dah tu,tak malu ker pakcik cafe tu tengok,datang tempat orang nak wat bising,
jangan lupe,kiter bukan student sni lagi tau, oit..sengeh sengeh pulak”


“shaaaazzz...”

dah kenape pulak duk wat suare manje nih makcik ilya oi.

“aah lah shaz...”

farah pulak,manje jugak,geli aku, aku pandang ifa pulak, dier dah wat intro mate dah

“hah kenape?” sebelum ditambah ngan suare geli ifa,baik aku yang tanye,ifa sengih.

“alah shaz,kitorang dah buntu nih,kenape c khusyairi leh ader kat sni? Boleh ko tolong jawabkan?”


“wey makcik,sejak bile aku jadi juru bahase dier hah?”

“alah,sejak ko syok kat dier lah”

cis..diorang ketawekan aku dengan galaknyer,kalah bunyi suare langsui

“manelah aku tau”

“takkan ko tak tau,mustahillah”

“elloo,aku bukannyer s/u dier,kenape pulak aku nak kena tau?”

“memanglah ko bukan s/u die,ko ‘ i lap u ‘ die,kan?” sekali lagi aku kena gelak..heee..geramnyer aku.


“korang ni memang nak kene,suke lah tu kenekan aku..
ape yang korang duk susah susah fitnah aku,tak baik tau tak?,
anggap je dier datang buat rombongan cik kiah macam kite,abis cerite” diorang diam.


“hem,ok!kitorang terime alasan tu,eh korang tak nak minum?aku haus la,air shaz ni karang habis aku bantai”kate si ifa.

“ok gak,jom” huh..lege aku.



Mase ni aku gunekan untuk melayan perasaan ku yang cuak tahap dewa. Ape harus ku lakukan jika terserempak dengan die lagi karang?

Tadi kire ok la coz jauh,maybe dier pun tak nampak kitorang,huuu jenuh aku kalo aku duk jadi macam dulu,tak boleh nak kawal,cuak habis.


Tiba-tiba kenangan lalu kembali berlayar di lautan mindaku,terlalu banyak kenangan manis,tak terkira.

Sungguh,aku tak mahu hilang dari suasana itu,disinilah tempat yang telah banyak merubah diriku menjadi seorang yang hidup dan periang,mengajarku erti persahabatan,mengajarku untuk bangkit dari kecundang,juga mengajarku mengenal sikap-sikap makhluk sepertiku.

Tanpa aku sedari,mereka dah pun berade kat depan aku,aku masih separe sedar lagi,lantaklah korang.

aku duk termenung lagi,duk buat flash forward.

“shaz,tengok tu”

shaz masih lagi di alam angan angannya,semua dah tumpukan perhatian pada satu kumpulan manusia.


“shaz!”

“hah,ape??” tercengang cengang.

Sambil menjuihkan bibir farah mensedekahkan senyumannyer yang boleh buat aku sakit jantung,senyuman maut!atau dalam versi kate lain senyuman penuh makna jahat. Biarlah,aku pandang aper yang best sangat diorang semua duk tengok.



Mak oiiiiiii..terngange mulut aku + nak tersembur biji mate aku atas meje ni. ...

No comments: