aku ingin BERKATA bukan MERAPU

selamat datang.

tq pade sape yang sudi melawat. and tq jugak pade sape yang sudi same-same merapu.

xpe..rapukan je ape-ape yang anda rase nak rapu.

ape entah aku merapu nih...hemm..ok lah..pendek kate..anda bebas komen ape-ape disini.

=)

=)

komen la skali. Komen anda banyak membantu untuk daku meng-imprvkan skill yang tak seberapa nih.

Saya ada gaya baru,setiap entry baru EVK akan ada lagu tema tersendiri. So kalau nak lebih feeeeelll..boleh dengar sambil baca..okeh...semoga terhibur =)

SENYUMLAH UNTUKKU SAYANG ==) 15 DIS

EVK 24 ==) 19DIS

EVK 25 ==) 22 DIS

EVK 26 ==) 24 DIS

EVK 27 ==) 29 DIS





Thursday, August 6, 2009

EGOKU vs KASIHNYA 9

Dalam lecture algebra---


Dengan muka yang mengantuk..tiba tiba dia disegarkan oleh getaran dijiwanya seiring dengan vibrate henset nokia 345678888 nya..khusyairi ker?macam tau-tau jer pakwer aku nih yang aku tengah boring tahap dewa sekarang..dah berape kali aku cium meja nih,hanya pak long jer yang nampak
(actualy name prof kesayangan aku nih mr.albahjatul alquequeh aldonato dari iraq..disebabkan susah bebenor nak nyebutnyer plus semangat kekeluargaan yang menggunung tinggi,aku pun dengan berbesar hatinya bagi name baru dekat dia iaitu...‘pak long’..hehehe ). Eh,luper pulak message tadi...


[ assalamualaikum ]


Cis..manusia ni lagi..eh..jap..”waalaikummussalam” jawab guna mulut sudah..lagi afdooool dari guna jari. Siaperlah manusia yang sungguh misteri ini..takleh nak predic la jantinanya..asyik bagi salam jer..opah aku kat kampung pun berkemungkinan masuk dalam list nih..yelah..nak cakapnya kat sini..setakat bagi sms salam, semua orang boleh. Minggu kedua dah up sikit,ayat paling panjang dia hantar.. “sihat ke?”..dah lah kemarin dia call aku..tak tau lah call ke miscall..aku out station semalam mase dia call..tengah busy kat toilet..muehehe..


“weyhh...??dah habis?syukran ya paklong...yahooo!!” fatin menoleh..
“ceh,excited habis muka..seksa sangat ker yong oi??”
“oit..yong..yong jangan guna pakai ek kat sini”. Fatin tersengih..sambil mencari idea karatnya untuk membalas
“udah-udah..jom blah, orang lain nak guna pulak lecture hall nih..ingat paklong korang punyer ker?” syida pulak mencelah...serentak dengan tu..shaz and the geng memandang sayu kearah paklong dihadapan..macam tau-tau jer paklong tu..dia pun dan dan pandang jugak dekat kitorang. Apelagi..sengeh la and....angkat bontot...baik blah sekarang...satlagi buat dia panggil tanya soalan kat kitorang...terbelit lidah pun still tak boleh paham soalan dia..hehhe..waaah,sedapnya ngutuk lecturer sendiri.


sarangin jool molaseo
salmyoshi naeryoanja
geunareui haesareul deulmeun misoro geureohge
dagaon neoinde

sarangil geora haeso
gamani seumyodeureo on
oneun naldalbitheul dameun nooneuro geureohge
ooseojoon neoraneun geol

I Say na algo sipeunde
neol bomyeon mami deolryeo oneun nareul
aeseodo wemyeonhaedo
anirago haedo
I’m so in love with you
geolgooken neoinde



Kelam kabut shaz menyelongkar begnya bila handsetnya dah buat konsert.. yang lain masing masing dah pegang pinggan..lapor bebenor gayanya..tau lah sedap makanan dekat cafe fac engine nih,tapi muka diorang ni memang tak boleh terima...

“uish..orang misteri!! Call pulak tu!” di kerling jam ditangannya..
“owh..macam hari tu,setengah jam after hantar sms..call..” hurm..dia memikir-mikir langkah yang patut diambil..angkat?taknak?angkat?taknak?taknak?taknak?...yes! taknak...hehhe... nak kerat jari pun aku takkan jawab la..entah saper-saper entah..kalo biasa-biasa takperlah jugak...ni dah psyco semacam..takut jugak aku nak angkat. “dah maju yer? Minggu ketiga plus dengan call..hurm lepas ni dia nak buat ape pulak..nak datang jumpa aku..hahaha..datang lah..aku lari..heee..psyco!”


Habis makan, kitorang sama-sama menongkah arus angin menuju kekolej..walaupun kitorang semua satu kolej,tapi yang menyertai ekspedisi ini hanya aku dan syida jer..yang lain banyak sangat hala tujunya..nak pergi library lah..nak gi makan lagi dengan pakwerlah..nak keluarlah..almaklumlah..hari ni kelas sampai pukul 11 jer..kelas algebra tadi kelas last..apelagi,enjoy la. Sambil jalan-jalan tu..tiba-tiba syida mencuit aku
“weyh..shaz..tu..”
“aper?” dengan muka bengongnya aku mencari-cari..
“owh...so?ngape nya?”
“jom tumpang dia nak tak?”
“oih..tak kuasa aku..taknaklah..kalo ko nak..ko pergilah sorang,aku nak jalan kaki je” adeker senang-senang nak tumpang,memanglah orang tu bawak kereta pergi kuliah..dia takperlah senang lenang..aku karang yang nak kena jawab soalan...dah lah suka sangat tanya aku macam-macam..menyampah aku..tulah..dulu aku jugak yang selalu kenakan dia..ha..sekarang dia dah lebih-lebih pulak..siape yang susah?
“ala..wey..kalo ko mesti dia bagi tumpang...lagi pun abang aidil tu aku tengok memang dah lame minat kat ko”
“blah!!suka hati ko jer fitnah aku..tak baik tau..baik ko tarik balik,nanti bila nak pergi training kalo dia ade..aku pulak yang malu nanti...”
“ok..ok..aku tarik balik...tapikan..memang aku raser dia minat ko lah..tengok la bila time training..asyik kau jer yang dia panggil.”
“Alah..tak logik la...” “ape yang tak logiknya..cuba ko kira kebarangkaliannya...kalo dia nak mintak tolong ape-ape..mesti dia panggil kau..dia tak pangil orang lain..sikit-sikit,shaz..itu shaz..ini shaz...ha..tak cukup lagi?ni..nak cakap...”belum sempat syidah menyudahkan hujahya,shaz terlebih dulu bersuara.
“hurm..sudahlah syida..”

“ok..ok..jom” bila dah keluar ayat ‘sudahlah syida’ dengan menggunakan suara orang putus asa tu..paham-pahamlah..memang dia benar-benar tak minat nak cakap pasal topik tu dah..kalo aku cakap lagi..dia senyap jer..aku tak akan dilayan..dari aku cakap sorang-sorang..baik aku berhenti merepek benda yang betol ni..hehe,syida bermonolog sendiri.

------------------------

Bila sampai je kat bilik,ira shazira termenung..abang aidil minat aku? Biar betul..terencat ape abang aidil tu..orang macam aku ni pun dia boleh suka ker?aku dah lah selalu kenakan orang..dan antara mangsanya adalah dia...takkanlah..ish..kenapelah aku pikir benda nih?.. sebenarnya fikirannya terganggu bukan 100peratus sebab kata-kat syida tadi..yang dipikirnya ialah..adakah abang aidil selaku seniornya itu ialah manusia yang selalu hantar message bagi salam tu? Memang dia ade mintak nombor aku...tapi...ish..takkanlah...takkanlah abang aidil sikit punya macho,bijak,budak law lagi...takkan takde awek lagi yang sampai takde kerja nak buat duk hantar massage salam je. Tapi..sejak dua menjak ni aku tengok dia lain jer..bukan kot..mungkin aku je kot yang perasan dia macam tu..yelah,lepas aku dah jarang layan dia..dah tu..dia banyak sangat songehnya..tak kuasa aku nak layan. Ah..lantaklah..buat serabut kepale je pikir pasal benda nih..dia sudah malas untuk menghurai something yang memang tak diketahui langsung hujung pangkalnya..biarlah masa yang menentukan segalanya...chewaaah..!!

No comments: